Cykelutfärder runt om i Raseborg. En sväng till Karis på kaffe kanske?

Rätta ergonomiska metoder i vardags situationer.

Hög intensitets intervall träning. Vanligtvis utförd som cirkelträning.

Nu och då kör vi en hel timme bara med kettlebell-övningar.

Rädsla för att råka ut för våldsamma situationer sliter på både kraft och hälsa. Genom att träna ett defensivt nödvärn som inte skadar, bygger du upp din försvarsförmåga och ditt självförtroende. Samtidigt som du blir tryggare, blir du också mer varse om dina gränser och resurser. Våra träningstillfällen omfattar; kroppskontroll och ändamålsenlig ergonomi, frigörning från olika handledsgrepp, försvar mot halslås (strypningar), försvar mot grepp i kläder, försvar i liggande position, att avleda slag och sparkar samt strategi vid angrepp av flera personer.

Funktionell träning med vardagskoppling, vid utomhusgym eller i naturen.

Stavgång för ”värstingar”. Benpressar, utfallsövningar och stretching.

Träning av flyt i vardagen. Practical Flow ger dig bättre kroppskännedom och du lär dig forma egna smarta och praktiska lösningar för utmanande vardagssituationer. Vi väljer med avsikt olika träningsplatser, då en varierande omgivning stöder hjärnhälsan.

Ballistiska, dynamiska, passiva och aktiva tänjningar, ofta i slutet av ett fysiskt träningspass.

TRX-träning är en mångsidig styrketräning med hjälp av remmar och egen kroppsvikt.